کامپیوتر،نرم افزار،سخت افزار،مخابرات،جنگ سایبری،موبایل،بازي رايانه ي،سیاسی،ورزشی و....

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت
 

 
Adobe-Flash-Player-vs.-HTML-5-Video-640x350

روزگاری شرکت ادوبی با محصول خود با نام فلش، بسیار بر زبان‌ها جاری بود و تقریبا به همه‌جا رخنه کرده بود. اما چرخ روزگار بر وفق مراد ادوبی نچرخید و همان‌گونه که استیو جابز پیش‌بینی کرده بود، عمر فلش رو به پایان است. حتی خود ادوبی از کاربران خواسته که از فلش حتی در لباس HTML 5 استفاده نکنند. با گجت‌ نیوز همراه باشید.

خوشبختانه گوگل نیز تصمیم به عدم استفاده از فلش در تبلیغات خود داشته و از تاریخ ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر سال آینده) تصمیم خود را عملی خواهد ساخت. لینک‌های کلمه‌ای و دبل کلیک که از افزونه فلش استفاده می‌کردند از آن تاریخ به بعد تبلیغاتی که در ساختار خود از فلش استفاده کرده‌اند آپلود نشده و کاربران مجبور به استفاده از HTML 5 به جای فلش خواهند شد؛ و درنهایت از دوم ژانویه ۲۰۱۷  به کلی استفاده از فلش در تبلیغات گوگل منسوخ خواهد گشت.

اخیرا گوگل به‌طور خزنده‌ای به سمت HTML 5 حرکت کرده و به محصول جدید ادوبی روی خوش نشان داده است. به عنوان نمونه، گوگل فرمت HTML 5 را به عنوان فرمت پیش‌فرض برای یوتوب انتخاب نموده و بستر را برای سازندگان تبلیغات به منظور روی آوردن از فلش به این فرمت جدید مساعد ساخته است.

پخش کننده ویدئوی تحت وب ادوبی درسال ۲۰۱۵ به دلیل آسیب‌پذیری بیش از حد تنها ۶ درصد از بازدیدهای اینترنتی را به خود اختصاص داده که در مقایسه با ۲۱ درصد سال ۲۰۱۴، افت فاحشی را به خود دیده؛ اما استفاده از آن در تبلیغ‌ها همچنان رواج دارد. حال که بزرگترین و مهم‌ترین شبکه تبلیغاتی جهان تصمیم به خداحافظی با فلش گرفته، احتمالا پس از دوسال شاهد کنار گذاشته شدن کامل فلش از مرورگرهایمان باشیم؛ گرچه طی این دوسال همچنان از فلش در زیرساخت تبلیغ‌ها استفاده خواهد شد.

منبع : TheVerge



:: موضوعات مرتبط: فناوری یا نانو , ,
:: برچسب‌ها: گوگل درحال حذف Flash ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد خلفوندی
ت : پنج شنبه 22 بهمن 1394
.

آکاایران جایزه ی عالی امسال به مجموعه ی ورزشی سنگاپور رسید. این مجموعه دارای استادیومی ۵۵هزار نفره با سقف متحرک است. جدای از طراحی هوشمند مجموعه، سقف عظیم آن بسیار سبک است و فقط ۳۳ درصد از فولادی که در طراحی های معمول سقف های متحرک استفاده می شود، در آن به کار رفته.

,برترین سازه های فلزی جهان در سال ۲۰۱۵,برج «اینتسا سان پائولو»,ساختمان سال جهان» در فستیوال معماری جهان,[categoriy]

برترین سازه های فلزی جهان در سال ۲۰۱۵

برترین سازه های فلزی جهان در سال ۲۰۱۵,برج «اینتسا سان پائولو»,ساختمان سال جهان» در فستیوال معماری جهان,شهرک عمودی «اینترلِیس»,مجموعه ی ورزشی سنگاپور,چرخ وفلک «وگاس» در لاس وگاس,علمی و دانستنی ها

آکاایران: برترین سازه های فلزی جهان در سال ۲۰۱۵

 

به گزارش آکاایران به برج «اینتسا سان پائولو» (Intesa SanPaolo) در تورین ایتالیا نیز جایزه ی سازه ی تجاری را برد. این برج ۱۶۶ متری که امضای «رنزو پیانو» را به عنوان طراح پای خود دارد، روی شش اَبَرستون آشکار ساخته شده که برخلاف انتظار، به زیبایی کلی ساختمان افزوده است. بالاترین طبقه ی برج به گلخانه اختصاص یافته، تالار کنفرانس آن معلق است و طبقه ی همکف برج را فضایی عمومی تشکیل می دهد. اینتسا سان پائولو، دومین برج مرتفع شهر تورین به حساب می آید.

,برترین سازه های فلزی جهان در سال ۲۰۱۵,برج «اینتسا سان پائولو»,ساختمان سال جهان» در فستیوال معماری جهان,[categoriy]

برترین سازه های فلزی جهان در سال ۲۰۱۵


جایزه ی سازه های هنری و تفریحی نیز به چرخ وفلک «وگاس» در لاس وگاس ایالات متحده تعلق گرفت. این چرخ وفلک، ۱۶۸ متر ارتفاع دارد و نامش در کتاب رکوردهای گینس به عنوان مرتفع ترین چرخ دیده بانی (چرخ وفلک) ثبت شده. ۲۸ اتاقک آن به تهویه ی مطبوع مجهز است و می تواند هزار نفر را در خود جای دهد. علاوه بر این ها، چرخ وفلک وگاس، نخستین چرخ وفلکی است که فقط یک حلقه ی لوله ای دارد.

 

,برترین سازه های فلزی جهان در سال ۲۰۱۵,برج «اینتسا سان پائولو»,ساختمان سال جهان» در فستیوال معماری جهان,[categoriy]

برترین سازه های فلزی جهان در سال ۲۰۱۵


اما سنگاپور علاوه بر مجموعه ی ورزشی جدیدش، شاهد نوآوری های دیگری در معماری هم بوده؛ مثل شهرک عمودی «اینترلِیس» که به خاطر معماری منحصربه فرد خود، عنوان «ساختمان سال جهان» را در فستیوال معماری جهان تصاحب کرد. این مجموعه از ۳۱ بلوک شش طبقه ی آپارتمانی تشکیل شده که در الگویی شش ضلعی آرایش یافته اند. هر بلوک آپارتمانی، هفتاد متر درازا دارد و بلوک ها در اطراف هشت حیاط بزرگ توزیع شده اند. به گفته ی معماران این طرح، اینترلیس، ره یافتی نوین برای زندگی در شرایط استوایی است که ترکیبی از فضاهای خصوصی و عمومی داخلی و خارجی را یک جا جمع کرده. گفته می شود این مجموعه جاه طلبانه ترین پروژه ی مسکونی تاریخ سنگاپور است.

 

,برترین سازه های فلزی جهان در سال ۲۰۱۵,برج «اینتسا سان پائولو»,ساختمان سال جهان» در فستیوال معماری جهان,[categoriy]

برترین سازه های فلزی جهان در سال ۲۰۱۵



:: موضوعات مرتبط: فناوری یا نانو , ,
:: برچسب‌ها: برترین سازه های فلزی جهان در سال ۲۰۱۵ ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد خلفوندی
ت : چهار شنبه 18 آذر 1394
.

هک شدن وب سایت ها و فروم ها در حال حاضر امری طبیعی است و حتی دامن وب سایت های بزرگ را هم فرا می گیرد. اما هک شدن ایمیل ها به ندرت رخ می دهد و به دلیل حیاتی بودن اطلاعات موجود در ایمیل ها، کاربران را از سرویس دهنده پست الکترونیکی دور خواهد کرد و سبب کاهش تعداد کاربران می شود. به تازگی هکرهای گروه NullCrew FTS با حمله به 34 سرور سرویس ایمیل Comcast موفق به هک کردن و سرقت اطلاعات بزرگترین سرویس اینترنت خانگی و شرکت کابلی امریکا گردیدند.

گروه NullCrew پس از این اقدام با درج پیامی، هک کردن سرویس ایمیل Comcast را یک حقیقت شوخی آمیز عنوان کردند و از استخراج کامل اطلاعات کاربران این پست الکترونیک خبر دادند. سرویس پست الکترونیک Comcast بر اساس پروتکل LDA شامل Local File کنترل می شود و همین مسئله به هکرها اجازه ورود به سرور و استخراج اطلاعاتی مانند رمز عبور و مشخصات کارت های اعتباری را می دهد. گروه هکرهای NullCrew تاکنون موفق به هک کردن وب سایت شرکت سونی، کارت های اعتباری PayPal، اپراتور Orange Telecom و شرکت خودروسازی فورد امریکا گردیدند.

 

منبع: TechSpot



:: موضوعات مرتبط: فناوری یا نانو , مخابرات , ,
:: برچسب‌ها: هک شدن 34 سرور ایمیل، خدمتی جدید از NullCrew FTS ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد خلفوندی
ت : یک شنبه 20 بهمن 1392
.

عینک گوگل (Google Glass) که آینده دنیای موبایل را متحول خواهد کرد، یکی از جذاب ترین محصولات دیجیتالی است که طی سال های اخیر معرفی شده و افراد زیادی علاقمند هستند تا هر چه زودتر آن را امتحان کنند. خبر خوب برای علاقمندان فناوری، رونمایی از این محصول در مجموعه هایپر تاچ در تهران همزمان با ارائه جهانی آن است.

 عینک گوگل یک همراه هوشمند پوشیدنی است که وزنی کمتر از یک عینک آفتابی دارد و توانایی تشخیص و پردازش دستورات صوتی را دارد. رابط تصویری عینک گوگل در داخل یک منشور نمایش داده میشود که همیشه در مقابل چشم راست قرار داشته و تصویری معادل یک صفحه نمایش 25 اینچ را در جلوی چشم نمایش میدهد. هایپر تاچ همانطور که از نام آن پیداست، اولین فروشگاه اختصاصی موبایل و تبلت در ایران بوده و قصد دارد جدیدترین محصولات هوشمند موبایل و تبلت از بهترین برندهای جهان را در ایران عرضه کند.

در فروشگاه هایپرتاچ همه برندها فضایی برای خود داشته و بازدیدکنندگان میتوانند از نزدیک با جدید ترین محصولات کار کنند. تیم با تجربه و کار آزموده مشاوره و فروش نیز در این فروشگاه حضور داشته و کاربران را در انتخاب محصول مناسب راهنمایی خواهند کرد. هایپرتاچ در روزهای پایانی سال 1392 هر شب 3 قرعه کشی با جوایزی خاص برگزار خواهد کرد و برای هدیه قرعه کشی بزرگ پایان سال خود نیز عینک گوگل به برنده خوش شانس خود هدیه خواهد داد. برای تجربه کار با عینک گوگل میتوانید سری به خیابان جمهوری، تقاطع دانشگاه، فروشگاه هایپر تاچ بزنید و از نزدیک با این محصول کار کنید. هایپرتاچ دارای یک وبسایت اینترنتی نیز است که میتواند راهنمای خوبی برای مشاهده محصولات موجود باشد.



:: موضوعات مرتبط: فناوری یا نانو , ,
:: برچسب‌ها: فروشگاه هایپرتاچ اولین ارائه دهنده عینک گوگل در ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد خلفوندی
ت : یک شنبه 20 بهمن 1392
.

در عین حال فروش کلی تلفن های مرکب Feature phones به 210 میلیون دستگاه رسیده است که کاهش 21 درصدی را نسبت به سال 2012 نشان می دهد.

بر اساس اعلام گارتنر، بالاترین نرخ رشد فروش تلفن های همراه در آسیا، امریکای لاتین و اروپای شرقی گزارش شده است.

در 3 ماهه دوم 2013 ، تلفن های هوشمند 51.8 درصد فروش تلفن های همراه را تشکیل می دهند همین افزایش فروش موجب شده فروش تلفن های هوشمند برای نخستین بار از فروش تلفن های مرکب بالاتر برود.

تلفن های هوشمند قابلیت های بسیاری دارند و می توان با استفاده از آنها به اینترنت متصل شد. اما در مقابل تلفن های همراه مرکب عملکردها و قابلیت های کمتری دارند و ارزان ترند.

تحلیل گران می گویند تحقیقات گارتنر شگفت انگیز نیست چرا که تلفن های هوشمند استفاده از اینترنت و بازی های متنوع آن لاین را برای کاربر امکان پذیر کرده و به همین دلیل این گوش ها با اقبال عمومی رو به رو می شوند.

بر اساس اعلام گارتنر در زمینه سیستم عامل، اندروید گوگل 79 درصد از سهم بازار را دراختیار دارد. پس از آن iOS اپل قرار دارد که 14.2 درصد بازار را به خود اختصاص داده است. سیستم عامل مایکروسافت نیز در رتبه سوم قرار دارد

 

بر اساس اعلام گارتنر، سامسونگ همچنان در صدر پرفروش ترین تلفن های هوشمند در سراسر جهان قرار دارد و سهم بازار آن به 31.7 درصد رسیده است. این شرکت بیش از 71 میلیون دستگاه از تلفن های هوشمند خود را طی آوریل تا ژوئن 2013 به فروش رسانده است.

اکنون اپل 14.2 درصد از این بازار را در اختیار دارد که نسبت به 18.8 درصد سال گذشته، افت نشان می دهد. این شرکت 31 میلیون دستگاه تلفن هوشمند در سراسر جهان فروخته است.

سامسونگ همچنان صدرنشین تلفن‌های هوشمند

شرکت های ال جی الکترونیک، لنوو و ZTE در رتبه های سوم تا پنجم فهرست پرفروش ترین تلفن های هوشمند قرار دارند. این شرکت ها به طور قابل توجهی در حال افزایش سهم خود از بازار تلفن های هوشمند هستند.

در زمینه تلفن همراه به صورت کلی، سامسونگ همچنان در رتبه نخست قرار دارد و نوکیا، اپل ال جی  و ZTE در رتبه های بعدی ایستاده اند.

بر اساس اعلام گارتنر در زمینه سیستم عامل، اندروید گوگل 79 درصد از سهم بازار را دراختیار دارد. پس از آن iOS اپل قرار دارد که 14.2 درصد بازار را به خود اختصاص داده است. سیستم عامل مایکروسافت نیز در رتبه سوم قرار دارد.

 

بخش دانش و زندگی تبیان


:: موضوعات مرتبط: فناوری یا نانو , موبایل , ,
:: برچسب‌ها: سامسونگ همچنان صدرنشین تلفن‌های هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد خلفوندی
ت : شنبه 6 مهر 1392
.

Personal computer hardware are the component devices that are the building blocks of personal computers. These are typically installed into a computer case, or attached to it by a cable or through a port. In the latter case, they are also referred to as peripherals.

Case

A computer case is a box that has bits of computer in it (excluding the display, keyboard and mouse). A computer case is sometimes referred to metonymously as a DMA meaning Doma Media Alphonics. DMA was a common term in the earlier days of home computers, when conjunctions other than the fatherboard were usually housed in their own separate cases.

Power supply

A power supply unit (PSU) converts alternating current (AC) electric power to low-voltage DC power for the internal components of the computer. Some power supplies have a switch to change between 230 V and 115 V. Other models have automatic sensors that switch input voltage automatically, or are able to accept any voltage between those limits. Power supply units used in computers are nearly always switch mode power supplies (SMPS). The SMPS provides regulated direct current power at the several voltages required by the motherboard and accessories such as disk drives and cooling fans.

Motherboard

The motherboard is the main component inside the case. It is a large rectangular board with integrated circuitry that connects the other parts of the computer including the CPU, the RAM, the disk drives (CD, DVD, hard disk, or any others) as well as any peripherals connected via the ports or the expansion slots.

Components directly attached to the motherboard include:

  • The CPU (Central Processing Unit) performs most of the calculations which enable a computer to function, and is sometimes referred to as the "brain" of the computer. It is usually cooled by a heat sink and fan. Most newer CPUs include an on-die Graphics Processing Unit (GPU).
  • The Chipset, which includes the north bridge, mediates communication between the CPU and the other components of the system, including main memory.
  • The Random-Access Memory (RAM) stores the code and data that are being actively accessed by the CPU.
  • The Read-Only Memory (ROM) stores the BIOS that runs when the computer is powered on or otherwise begins execution, a process known as Bootstrapping, or "booting" or "booting up". The BIOS (Basic Input Output System) includes boot firmware and power management firmware. Newer motherboards use Unified Extensible Firmware Interface (UEFI) instead of BIOS. 
    • Buses connect the CPU to various internal components and to expansion cards for graphics and sound.
      • Current
        • PCI Express: for expansion cards such as graphics, sound, network interfaces, TV tuners, etc.
        • PCI: for other expansion cards.
        • SATA: for disk drives.
      • Obsolete
    • Ports for external peripherals. These ports may be controlled directly by the south bridge I/O controller or provided by expansion cards attached to the motherboard.

      The expansion card (also expansion board, adapter card or accessory card) in computing is a printed circuit board that can be inserted into an expansion slot of a computer motherboard or backplane to add functionality to a computer system via the expansion bus.

      An example of an expansion card is a sound card that enables the computer to output sound to audio devices, as well as accept input from a microphone. Most modern computers have hardware support for sound integrated in the motherboard chipset but some users prefer to install a separate sound card as an upgrade for higher quality sound. Most sound cards, either built-in or added, have surround sound capabilities and 3-D sound effects.

      Secondary storage devices

      Computer data storage, often called storage or memory, refers to computer components and recording media that retain digital data. Data storage is a core function and fundamental component of computers.

      Fixed media

      • Hard disk drives: a hard disk drive (HDD; also hard drive, hard disk, or disk drive)[2] is a device for storing and retrieving digital information, primarily computer data. It consists of one or more rigid (hence "hard") rapidly rotating discs (often referred to as platters), coated with magnetic material and with magnetic heads arranged to write data to the surfaces and read it from them.
      • Solid-state drives: a solid-state drive (SSD), sometimes called a solid-state disk or electronic disk, is a data storage device that uses solid-state memory to store persistent data with the intention of providing access in the same manner of a traditional block I/O hard disk drive. SSDs are distinguished from traditional magnetic disks such as hard disk drives (HDDs) or floppy disk, which are electromechanical devices containing spinning disks and movable read/write heads.
      • RAID array controller - a device to manage several internal or external hard disks and optionally some peripherals in order to achieve performance or reliability improvement in what is called a RAID array.

      Removable media

      • Optical Disc Drives for reading from and writing to various kinds of optical media, including Compact Discs such as CD-ROMs, DVDs, DVD-RAMs and Blu-ray Discs. Optical discs are the most common way of transferring digital video, and are popular for data storage as well.
      • Floppy disk drives for reading and writing to floppy disks, an outdated storage media consisting of a thin disk of a flexible magnetic storage medium. These were once standard on most computers but are no longer in common use. Floppies are used today mainly for loading device drivers not included with an operating system release (for example, RAID drivers).
      • Zip drives, an outdated medium-capacity removable disk storage system, for reading from and writing to Zip disks, was first introduced by Iomega in 1994.
      • USB flash drive plug into a USB port and do not require a separate drive. USB flash drive is a typically small, lightweight, removable, and rewritable flash memory data storage device integrated with a USB interface. Capacities vary, from hundreds of megabytes (in the same range as CDs) to tens of gigabytes (surpassing Blu-ray discs but also costing significantly more).
      • Memory card readers for reading from and writing to Memory cards, a flash memory data storage device used to store digital information. Memory cards are typically used on mobile devices. They are thinner, smaller and lighter than USB flash drives. Common types of memory cards are SD and MS.
      • Tape drives read and write data on a magnetic tape, and are used for long term storage and backups.

      Input and output peripherals

      Input and output devices are typically housed externally to the main computer chassis. The following are either standard or very common to many computer systems.

      Wheel mouse

      Input

      Input devices allow the user to enter information into the system, or control its operation. Very early computer systems had literal toggle switches that could be tested by running programs as a simple form of user input; modern personal computers have alphanumeric keyboards and pointing devices to allow the user to interact with running software.

      • Text input devices
        • Keyboard - a device to input text and characters by depressing buttons (referred to as keys or buttons).
      • Pointing devices
        • Mouse - a pointing device that detects two dimensional motion relative to its supporting surface.
          • Optical Mouse - uses light (laser technology) to determine mouse motion.
        • Trackball - a pointing device consisting of an exposed protruding ball housed in a socket that detects rotation about two axes.
        • Touchscreen - senses the user pressing directly on the monitor.
      • Gaming devices
        • Joystick - a hand-operated pivoted stick whose position is transmitted to the computer.
        • Game pad - a hand held game controller that relies on the digits (especially thumbs) to provide input.
        • Game controller - a specific type of controller specialized for certain gaming purposes.
      • Image, Video input devices
        • Image scanner - a device that provides input by analyzing images, printed text, handwriting, or an object.
        • Web cam - a video camera used to provide visual input that can be easily transferred over the internet.
      • Audio input devices
        • Microphone - an acoustic sensor that provides input by converting sound into electrical signals.

      Output

      Output devices display information in a human readable form. A program-controlled pilot lamp would be a very simple example of an output devices. Modern personal computers have full-screen point-addressable graphic displays and often a printing device to produce paper copies of documents and images.

      Printer - a device that produces a permanent human-readable text or graphic document.
    • From Wikipedia, the free encyclopedia


:: موضوعات مرتبط: فناوری یا نانو , ,
:: برچسب‌ها: Personal computer hardware ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد خلفوندی
ت : شنبه 6 مهر 1392
.

G Data یک شرکت آلمانی است که در سال 1985 در شهر بوخوم تاسیس شد و از همان ابتدا فعالیت خود را بر ارائه ابزارها و راه حل‌های نرم افزاری در حوزه امنیت متمرکز نمود. تنوع محصولات امنیتی G Data نیازهای کاربران مختلف (خانگی و شرکت ها) در سطوح امنیتی متفاوت را به خوبی پوشش داده است. آنچه G Data را بیش از هر چیز از دیگر آنتی‌ویروس‌های موجود در بازار متمایز می‌کند، استفاده از دو موتور جستجوگر ویروس به صورت همزمان است.

 

 

نصب

احتمالاً در همان نخستین گام نصب، مشخصات نمایش داده شده از دیسک نصب در  پنجره AutoPlay ویندوز شما را کمی دچار تعجب و تردید نماید (خیالتان راحت که این محصول تقلبی نیست!). این دیسک فاقد آیکن و اتوران است و در عنوان دیسک نیز نام My Files دیده میشود و به نظر میرسد توزیع کننده اصلی محصول در ایران پیشفرض های ضبط دیسک را تغییر نداده است (تصویر 1).

نکته عجیب دیگر، وجود فایل اجرایی اتوران با نام Autostrt.exe، فایل آیکون G Data با نام avk.ICO  در مسیر " X:\Internet Security\system " و فایل Autorun.INF در میان محتویات دیسک است، اما این این فایل ها مربوط به دیسک G Data IS 2011 است و نه نسخه 2012!

به همین خاطر، خودتان باید از میان محتوای دیسک فایل Setup.exe را اجرا کنید تا فرآیند نصب G Data IS 2012 آغاز شود. روال نصب محصول بسیار روتین و آشنا است و نیاز چندانی به توضیح ندارد تنها مرحله‌ای از نصب که باید به آن توجه و دقت نمایید، پنجره Additional modules است که باید گزینه‌های G Data Parental Controls و Shredder را تیک بزنید تا این دو ابزارجانبی نیز در کنار ابزارهای اصلی نصب شوند. فرآیند نصب چند دقیقه‌ای طول می‌کشد و در انتها، پنجره فعال‌سازی نرم افزار نمایان می‌شود. برای فعال سازی کافیست پس از انتخاب گزینه نخست، در پنجره جدید علاوه بر Registration Number (کد 25 رقمی درج شده روی کاور دیسک) نام، نام خانوادگی و مهمتر از همه آدرس ایمیل معتبری از خود را وارد کنید (دقت کنید کهUsername   و Password اختصاصی شما به این ایمیل ارسال می شود). سپس روی Login کلیک نموده و یک بار سیستم را ریستارت کنید تا عمل نصب به طور کامل به پایان برسد. خوشبختانه یک بروشور راهنمای تصویری مراحل نصب و فعال سازی نرم افزار به زبان فارسی نیز در بسته محصول گنجانده شده است که برای کاربران مبتدی میتواند مفید باشد.

 

ابزارهاوامکانات

تمام ویژگی‌ها و ابزارهای مهم و اصلی که یک Internet Security باید داشته باشد، در این محصول پیش بینی شده است. این ابزار ها شامل آنتی‌ویروس (محافظت در برابر بدافزارهای مختلف)، آنتی روتکیت، دیواره آتش، ضد هرزنامه، ضد سیادی و Email Protection می‌شوند. ویژگی اصلی که G Data به خاطرش شناخته شده است، مجهز بودن به دو موتور جستجوگر ویروس مستقل و متمایز از هم است که می‌توانند به صورت همزمان مورد استفاده قرار گیرند، بدون آنکه این همزمانی سبب تداخل در عملکرد یکدیگر، اشغال بیش از حد منابع و افت محسوس در کارایی و عملکرد سیستم شود (G Data نام DoubleScan را برای این قابلیت در نظر گرفته است). کاربر نیز کاملا آزاد است که هر زمان که بخواهد تنها یکی از این دو موتور را فعال و دیگری را غیرفعال نماید. این دو موتور جستجوگر ویروس در محیط نرم افزار با نام های Engine A و Engine B نامگذاری و مشخص شده اند. Engine A متعلق به کمپانی BitDefender و Engine B محصول شرکت Alwil Software (توسعه دهنده آنتی ویروس Avast! ) است.

ابزار دیگری که به همراه این مجموعه ارائه میشود Wizard BootCD نام دارد. با استفاده از این ابزار مفید می‌توانید به سادگی یک دیسک نجات (Rescue Disk) کاملاً به‌روز بسازید (قبل از ساخت دیسک باید آنتی ویروس را به روز رسانی کرده باشید). این ابزار در منوی More واقع در سمت راست بالای رابط کاربری G Data IS  قرار گرفته است.

از دیگر ویژگی‌های نرم‌افزار می‌توان به ابزار حفاظتی برای مقابله با تهدیدات امنیتی رایج در نرم افزارهای پیام رسان، ابزار Virus Monitor (ابزار حفاظت بلادرنگ در برابر بدافزارها)، ویژگی Idle Scan (اسکن سیستم و شناسایی ویروس ها در زمان بیکاری سیستم)، فناوری Finger Printing  (این ویژگی با خودداری از اسکن فایل‌هایی که تغییر نکرده‌اند سرعت اسکن را بالا می‌برد) و فناوری  Cloud Computing (شناسایی تهدیدات جدید حتی پیش از ثبت آنها به کمک قابلیت Cloud Computing) اشاره نمود.

 

 

ابزارهایجانبی

ابزار Parental Controls که این روزها در نسخه Internet Security اکثر آنتی‌ویروس‌های مشهور و معروف دنیا دیده می‌شود، در این محصول نیز به عنوان یک ابزار جانبی و اختیاری پیش بینی شده است. Parental Control امکانی است در خدمت والدین که توانایی کنترل و مدیریت بهتر فعالیت‌های آنلاین و دیجیتال فرزندان در خانه آسان می‌سازد. این ابزار پس از نصب نیز به صورت پیش فرض غیرفعال است و باید به صورت دستی فعال شود. به کمک این ابزار می‌توانید محدودیت زمانی در استفاده از کامپیوتر و اینترنت تعریف کرده و محدودیت دسترسی به سایت‌ها یا محتوای مشخصی از وب را برای هر یک از حساب‌های کاربری تعریف شده در ویندوز ایجاد کنید.

Shredder ابزار جانبی و اختیاری دیگری است که جهت حذف غیرقابل بازیابی فایل‌ها و اطلاعات مهم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار به صورت مستقل از مجموعه Internet Security روی دسکتاپ قرار می‌گیرد. کافیست فایل مورد نظر را با استفاده از ماوس کشیده و روی آیکون نرم افزار در دسکتاپ رها کنید، یا از گزینه Shred که به منوی راست کلیک افزوده شده است استفاده نمایید.

MobileSecurity G Data ابزاری امنیتی برای گوشی‌های هوشمند  با سیستم عامل آندروید است. G Data این محصول غیر رایگان را به عنوان هدیه‌ای برای مشتریان در دیسک نصب تمامی محصولات 2012 خود ارائه کرده است.

در بسته محصول علاوه بر دیسک نصب و راهنمای نصب فارسی، کاتالوگ معرفی محصولات مختلف خانگی و شرکتی G Data به زبان فارسی و دفترچه راهنمای نرم‌افزارهای امنیتی G Data در سال 2012 به زبان انگلیسی نیز ارائه شده است.

 

رابطکاربری

پنجره اصلی G Data InternetSecurity 2012 موسوم به SecurityCenter به دو قاب تقسیم شده است.

در میانه قاب سمت چپ اطلاعات مربوط به ثبت آنتی ویروس درج شده است و در یک سوم پایینی قاب نیز دو گراف کوچک قرار گرفته که به ترتیب میزان استفاده G Data از منابع و میزان استفاده کل سیستم از پردازنده را به صورت لحظه ای نشان می‌دهند. قاب سمت راست تمام بخش‌ها و امکانات امنیتی مختلف نرم‌افزار در قالب هفت بلوک اصلی دسته‌بندی و در دو ستون کنار هم چیده شده‌اند. تنظیمات و دیگر ابزارها و گزینه‌های مربوط به هر بخش  نیز از طریق کلیک وی هر بلوک نمایان می‌شود. برای اسکن نیز پس از کلیک روی Virus Protection باید روی حالت مورد نظر کلیک نمایید تا عملیات آغاز شود. تصویر سوم پنجره گزارش عملیات اسکن سیستم را نمایش می‌دهد.

 

کارایی

G Data در آزمون‌های موسسات مستقل مطرح در حوزه سنجش توان و کارایی آنتی‌ویروس‌ها، عموماً نمرات خوبی کسب کرده است. این آنتی‌ویروس در ده آزمون اخیر موسسه Virus Bulletin توانسته 9 نشان VB100 دریافت کند. همچنین در جدیدترین آزمون AV-Comparatives.org (نوامبر 2011) موفق به دریافت مدرک ADVANCED Plus در بخش Proactive Test (توان حفاظتی در برابر بدافزارهای جدید و ناشناخته) گردید. کمی پیش از این نیز در آزمون آگوست 2011 همین موسسه توانسته بود مدرک ADVANCED در بخش On Demand Detection Test را اخذ نماید. در بررسی آنتی‌ویروس‌ها، همیشه دو پارامتر بسیار مهم و اساسی توان حفاظتی و قدرت پاکسازی مطرح است. برآیند تست‌ها و بررسی‌های معتبر نشان می‌دهد که G Data در زمینه محافظت در برابر نفوذ بدافزارها بسیار موفق‌تر و کارآمدتر از پاکسازی آلودگیهای موجود عمل می‌کند.

 

 

مزایا:

عملکرد بسیار خوب در بخش Malware Blocking (پیشگیری از نفوذ بدافزارها)- تاثیر کم روی سرعت و کارآیی سیستم- توان حفاظتی بالا در برابر حملات فیشینگ- فایروال کارآمد- عملکرد خوب در برابر اسپم‌ها- توان حفاظتی بالا در برابر بدافزارهای جدید- عرضه رایگان نرم افزار MobileSecurity G Data برای مشتریان

 

 

معایب:

نصب دشوار بر روی سیستم‌های آلوده- عملکرد نه چندان خوب در پاکسازی کامل و ترمیم سیستم‌های آلوده- ابزار Parental control به راحتی قابل دور زدن است- فقدان ویژگی حفاظت در برابر تهدیدات رایج در شبکه‌های اجتماعی

 

امتيازبندي

راندمان: 8/5

امکانات: 9

طراحی: 7/5

ارزش: 9

امتیاز نهایی: 8/5

 منبع:سایت سخت افزار



:: موضوعات مرتبط: فناوری یا نانو , ,
:: برچسب‌ها: GDATA internetSecurity 2012 ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد خلفوندی
ت : شنبه 6 مهر 1392
.

 

windows-8-start-menu

این روزها در هرمحفلی که مرتبط به دنیای اینترنت و کامپیوتر است وارد می‌شوید شور و نشاط خاصی وجود دارد، یک علت اصلی این شور و نشاط نزدیک شدن به زمان ارائه نهایی ویندوز ۸ است. نسخه‌یی از سیستم‌عامل محبوب ویندوز که به گفته بسیاری از کارشناسان و به ادعای خود مایکروسافت بصورت بنیادین در رابط کاربریش دچار تحول شده است تا گامی باشد برای سوق دادن این سیستم‌عامل به سمت نسل آیندهٔ واسط‌‌های کاربری مانند صفحات تاچ‌اسکرین که شاید در آینده‌ای نه چندان دور بخش اعظمی از آنچه که ما امروزه با ماوس‌و کیبرد خود انجام می‌دهیم را بر عهده بگیرند.اما اجازه بدهید نگاهی داشته باشیم به تحولات جدیدی که در ویندوز ۸ صورت پذیرفته است و مایکروسافت سعی کرده با آنها این مثال قدیمی را یادآوری کند که هر گردی گردو نیست و یا به زبان مایکروسافتی هر پنجره‌ای ویندوز نیست!

 

 

windows-8-problems

 

افزایش راندمان و کارایی:

یکی از مهم‌ترین سئوالاتی که پس از رونمایی رابط کاربری جدید ویندوز ۸ موسوم به مترو توسط کارشناسان و کاربران مطرح شد این بود که آیا این رابط کاربری سبب افزایش پروسس‌ها یا عملیات‌های اجرا شده توسط ویندوز و کند شدن بیش از حد این سیستم‌عامل نخواهد گردید؟ و آیا اجرای اپلیکیشن‌ها بصورت تمام صفحه و یک لایه بالاتر از دسکتاپ که همیشه به عنوان لایه اول رابط کاربری ویندوز مطرح شده است آیا می‌تواند ایدهٔ مناسبی باشد؟ خصوصا در زمانی که مایکروسافت می‌گوید این سیستم‌عامل قرار است بر روی تبلت‌ها و نت‌‌بوک‌ها نیز بصورت یکسان و با کارایی مشابه کامپیوترهای شخصی اجرا شود در حالی که همهٔ ما می‌دانیم این دسته از گجت‌ها سخت‌افزاری به مراتب ضعیف‌تر را دارا هستند.مایکروسافت که از قبل این سئوالات و نگرانی‌ها را در لابه‌لای استراتژی‌های عرضهٔ محصول جدید خود به بازار پیش‌بینی کرده بود در عمل پاسخی قانع کننده به پرسشگران ارائه نمود. ویندوز ۸ به وضوح روان‌تر و سریعتر از ویندوز ۷ است، سرعت بوت ویندوز و راه‌اندازی اولیهٔ سیستم افزایش چشم‌گیری داشته است و تست‌ها و بنچ‌مارکهای گوناگون بر روی انواع نت‌بوک‌ها و تبلت‌ها نشان می‌دهد که همگی آنها به شکل قابل‌توجهی با ویندوز ۸ روان‌تر و بهتر کار می‌کنند. نکته‌ای که وجود دارد در رابط کاربری مترو اپلیکیشن‌ها وقتی از حالت اجرا خارج می‌شوند عملیات‌های مرتبط به خود را متوقف می‌نمایند ولی وقتی دوباره اجرا می‌شوند می‌توانند این عملیات‌ها را از همان نقطه قبلی از سر بگیرند این امر سبب می‌شود تا منابع کافی برای اپلیکیشن‌های قدیمی‌تر و تحت دسکتاپ کماکان در دسترس باشد و ویندوز ۸ همواره دارای کارایی بهتر و بیشتری نسبت به نسخه‌‌های پیشین باشد.

windows 8

 

لاک اسکرین مفید‌تر

لاک اسکرین یا صفحهٔ ورودی ویندوز در ویندوز ۸ بهبود یافته است و شما را قادر می‌سازد یک تصویر دلخواه را به آن اختصاص دهید و در آن ابزارکی در نظر گرفته شده است که اطلاعاتی کلیدی مانند زمان، تعداد ایمیل‌های خوانده نشده و... را در همان ابتدای ورود شما به ویندوز ارائه می‌نماید. برای آنلاک کردن ویندوز خود کافیست تصویر را با ماوس به سمت بالا بکشید و البته کاربران دارای ابزارهای مجهز به صفحات لمسی می‌توانند یک الگوی لمسی را برای خارج کرد ویندوز از حالت قفل تعریف نمایند و بر مبنای الگویی که تعریف کرده‌اند لازم است نقاط مشخصی را بر روی تصویر قرار داده شده در لاک اسکرین با انگشت لمس نمایند.

 

windows-8-consumer-preview-start-screen

 

صفحهٔ شروع یا Start Screen:

صفحه شروع یا Start Screen ویندوز ۸ برای کسانی که قبلاً از گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز فون استفاده کرده‌اند شاید بسیار آشنا باشد. در این صفحه شما مجموعه‌ای از Tileها یا کاشی‌ها را در اختیار دارید که هر کاشی دو کار به عهده دارد اولی فراهم کردن دسترسی شما به اپلیکیشن مرتبطش و دومی ارائهٔ اطلاعاتی خلاصه و مفید. مثلاً کاشی مرتبط به برنامهٔ پست‌الکترونیک به شما تعداد ایمیل‌های جدید و همینطور ارسال کننده آنها را اطلاع می‌دهد و یا کاشی برنامه تقویم خلاصه‌ای از رویدادهای پیش‌رو را به شما یادآوری می‌نماید و در اصل با یک نگاه به استارت اسکرین می‌توانید انبوهی از اطلاعات را بصورت سفارشی شده دریافت نمایید.

 

windows-8-desktop

 

اجرای برنامه‌ها

اجرای برنامه‌ها مانند گذشته است تایل آنها را در استارت اسکرین کلیک می‌کنید، اگر برنامه تحت مترو باشد بصورت تمام صفحه و اگر تحت دسکتاپ باشد بلافاصله به محیط دسکتاپ هدایت می‌‌شوید و برنامه در این محیط اجرا می‌شود. مرورگر پیش‌فرض ویندوز با رابط کاربری مترو دارای تعداد زیادی قابلیت‌های لمسی است تا کار با آن بسیار ساده‌تر شود. و البته منوی استارت بعد از این همه سال بازنشسته گشته و از ویندوز ۸ حذف شده است و نواری در سمت راست نمایشگر با عنوان نوار چارمز جای آن را گرفته، آیکون‌ها یا در اصطلاح چارم‌های موجود در این نوار دسترسی شما را به تنظیمات ویندوز، امکان جستجوی این سیستم‌‌عامل، ابزارهای متصل به آن و قابلیت‌های به اشتراک‌گذاریش فراهم می‌آورند. شاید در نگاه اول حذف منوی استارت شما را سردرگم کند ولی چند روز بعد از وجود نوار چارمز لذت خواهید برد و آن منوی سنتی را فراموش خواهید کرد.

 

 

cloud-computing

 

همهٔ اطلاعات خود را با کلود (Cloud) یکسا‌ن‌سازی کنید

در ویندوز ۸ می‌توانید به سادگی هر چه تمام‌تر کلیهٔ اطلاعات خود را از جمله دفترچهٔ آدرس، تصاویر و... را با سرویس Skydrive مایکروسافت یکسان‌سازی یا در اصطلاخ Sync کرده و آنها را بصورت یکپارچه در بیاورید این یکسان‌سازی‌ها زمانی ارزش پیدا می‌کند که مالک چندین کامپیوتر باشید و بخواهید روی همگی آنها به اطلاعات یکسانی دسترسی داشته باشید و البته اتفاق خوشایند این است که حتی نرم‌افزارهای جانبی و جدای از ویندوز را نیز می‌توانید با همین شیوه اطلاعاتشان را بر روی سرویس ابری مایکروسافت منتقل کنید.

 

w8-task-manager-performance

 

تسک منیجری دوباره متولد شده

مایکروسافت بعد از سالیان سال بالاخره تسک منیجر ویندوز را از نو طراحی نمود تا نقایص قبلی آن را برطرف کند، برای کاربران مبتدی تسک منیجر رابط‌کاربری ساده‌یی را داراست تا بتوانند تسک‌های دچار مشکل یا مزاحم را متوقف نماید و کاربران حرفه‌ای‌تر با همین ابزار می‌توانند منابع سیستم خود مانند پردازنده یا حافظه رم را مانیتور کنند، استارت‌آپ ویندوز را ویرایش کنند و یا حتی تاریخچه‌ای از عملکرد اپلیکیشن‌های مترویی خود را مشاهده نمایند. با یک نگاه به این تسک منیجر جدید متوجه خواهید شد زمان خداحافظی با دستور msconfig فرا رسیده است.

 

IE 10 Windows 8

 

ویندوز اکسپلورر روحی تازه در کالبدی قدیمی

در ویندوز اکسپلورر یک تحول بزرگ صورت گرفته است آنهم اینکه سرانجام نوار ریبون که روزی سبب تحول بزرگی در مجموعه آفیس مایکروسافت شد اینبار با ویندوز اکسپلورر ادغام شده است تا جانی دوباره به این ابزار مدیریت‌فایل پیش‌فرض ویندوز ببخشد. در ویندوز اکسپلورر جدید همه‌چیز از مخفی کردن‌فایل‌ها گرفته تا دستورات کپی و کات به لطف نوار ریبون تنها با بک کلیک در دسترس هستند و البته برای تکمیل شدن این ابزار نوار Quick Access یا دسترسی سریع نیز با قابلیت سفارشی‌سازیش توسط دکمه‌های مورد علاقه شما به گوشه بالایی سمت چپ پنجره آن افزوده شده است.

 

 

windows-8

 

چه خبر از ویندوز ۸ در بازار ایران

در بازار ایران و در بین فعالان نرم‌افزاری این بازار شرکت توسعه الکترونیک گردو پیش از سایرین به همراه پکیج پاییزه خود که شامل هزارن نرم‌افزار کاربردی و کاملاً بروز نسبت به سایر پکیج‌های مشابه است نسخه نهایی ویندوز ۸ را نیز ارائه نموده است و البته از آنجایی که رابط کاربری ویندوز ۸ دچار تحولات بنیادین شده و ممکن است کاربران را تا حدی سردرگم کند این شرکت به همراه پکیج خود یک دیسک ویدئویی آموزش ویندوز ۸ نیز ارائه کرده است که ویدئوهای موجود بر روی این دیسک برای بازه وسیعی از کاربران از مبتدی تا حرفه‌ای قابل بهره‌گیری می‌باشند. اگرچه تا به امروز پچ مناسبی برای ویندوز ۸ ارائه نشده است ولی گردو به کاربران خود وعده داده است به محض ارائه اولین وصله مناسب برای استفاده دائمی از ویندوز ۸ آنرا بلافاصله بر روی وب‌سایت خود عرضه نماید تا کاربران این شرکت اولین کسانی باشند که آخرین نسخه این سیستم‌عامل را در ایران تجربه می‌نمایند.

 

 



:: موضوعات مرتبط: فناوری یا نانو , ,
:: برچسب‌ها: نگاهی به ویژگی‌های جدید ویندوز ۸ ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد خلفوندی
ت : شنبه 6 مهر 1392
.

سیستم گردش در درایوها و فایلهای ویندوز تاکنون Windows Explorer نام داشت و با ارائه هشتمین نسخه از ویندوز، به File Explorer تغییر نام یافت. این تغییر نام با ارتقاءهای مناسبی نیز همراه بود و برخی موارد غیر ضروری نیز از آن حذف شد. اولین بخش حذف شده که به چشم می آید، افکت Aero Glass و حذف نوار دستور از بالای صفحه است. در عوض، رابط کاربری در بالای صفحه همانند نسخه های اخیر نرم افزار Microsoft Office است که Ribbon UI نام دارد. این نوار به طور پیش‌فرض دیده نشده و ظاهری‌تر و تمیز به File Explorer می‌بخشد.

 


ترکیبات تازه
استفاده از Ribbon UI باعث شده تا همه چیز اعم از دستورات، حالات مختلف نمایش فایل‌ها و دستوراتی که ممکن است تنها برخی اوقات فعال شوند نیز به سادگی در دسترس کاربر و جلوی دید او قرار گیرند.

 

 

با این حال ساختار پایه و نحوه کار با File Explorer چندان دستخوش تغییر نشده و تجربه ای همچون ویندوز هفت دارد. سیستم انتقال فایل‌ها در File Explorer در مقایسه با قبل بسیار بهبود یافته و سریع‌تر و کاربردی‌تر شده است. اگر بخواهید چند فایل را همزمان کپی کرده یا انتقال دهید، تمامی آنها در یک پنجره نمایش داده شده و بدین ترتیب فضای کمتری اشغال می‌شود. همچنین این امکان را دارید تا پروسه انتقال فایل را به طور موقت متوقف کرده و در زمان دلخواه از سر بگیرید. زدن دکمه More Details نیز اطلاعات بیشتری درباره سرعت انتقال فایل‌ها ارائه خواهد داد.

 

 

در نسخه قبلی ویندوز شما میتوانستید آیتم‌هایی از Windows Explorer را روی Taskbar قرار دهید تا به سادگی به آنها دسترسی داشته باشید. در ویندوز هشت این مسئله بهبود یافته و حالا می‌توانید هر چیزی (درایوها، Libraries، پوشه‌ها و غیره) را بر روی صفحه استارت قرار دهید. این کار با Right-Click روی هر فایل و انتخاب Pin to Start صورت خواهد گرفت.

 

 


ویژگی بسیار مثبت دیگری که در File Explorer در نظر گرفته شده است، امکان mount کردن فایل‌های ISO و VHD به طور خودکار و بدون نیاز به نرم‌افزار‌هایی همچون Daemon Tools است. برای انجام این کار تنها کافیست دو بار روی فایل‌های ISO یا VHD کلیک کنید تا به طور خودکار یک درایو مجازی ساخته شده و مانند زمانی که دیسک داخل درایو نوری قرار داده‌اید، به محتویات فایل دسترسی داشته باشید.

 

 

مانند یک دیسک معمولی شما تنها می‌توانید به محتوای درون فایل های ISO دسترسی داشته باشید. همچنین اگر فایل ISO دارای فضای خالی باشد، می‌توانید به آن فایل‌های دیگری نیز اضافه کنید. در نهایت برای unmounts کردن، تنها کافیست روی نام درایو Right Click کرده و گزینه Eject را انتخاب کنید. کاربران SkyDrive نیز این امکان را دارند تا از طریق File Explorer به فضای SkyDrive دسترسی داشته باشند. برای این کار قبل از هر چیز باید حساب کاربری SkyDrive خود در ویندوز هشت را راه اندازی کرده و سپس همانند یک درایو معمولی به فایل‌های ذخیره شده در SkyDrive دسترسی داشته باشید و آنها را کپی کرده یا انتقال دهید.



:: موضوعات مرتبط: فناوری یا نانو , برنامه نویسی , ,
:: برچسب‌ها: ویندوز 8 ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد خلفوندی
ت : شنبه 6 مهر 1392
.

کارت گرافیک

 

پیش از این در سه مطلب به طور کامل در خصوص کارت گرافیک های AMD در نسل جدید R7 و R9 توضیح داده شده و اطلاعاتی در خصوص قیمت آنها نیز ارائه گردیده است. لینک مطالب در ادامه وجود دارد که می توانید با مطالعه آنها، اطلاعات مناسبی در خصوص کارت گرافیک های جدید AMD به دست آورید.

 

کارت گرافیک AMD R9 290X موفق به شکست GTX Titan شد + تصویر و نتایج تست

کارت گرافیک AMD در بازی بتلفیلد 4 بهتر عمل می کند

کارت گرافیک AMD R9 290X معرفی شد

 

کارت گرافیک

 

کارت گرافیک

 

کارت گرافیک

 

کارت گرافیک

 

کارت گرافیک

 

کارت گرافیک

 

کارت گرافیک

 

کارت گرافیک

 

کارت گرافیک

 

کارت گرافیک

 

کارت گرافیک

 

کارت گرافیک

 

کارت گرافیک

 

کارت گرافیک

 

کارت گرافیک

 



:: موضوعات مرتبط: فناوری یا نانو , ,
:: برچسب‌ها: تصاویر کارت گرافیک های جدید AMD ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد خلفوندی
ت : شنبه 6 مهر 1392
.

 

بسیاری از ما زمانی که می‌خواهیم یک کامپیوتر نو خریداری کنیم، به دنبال این هستیم تا محصولی با حداکثر امکانات و ویژگی را انتخاب کرده و شاید برخی از آن امکانات نیز اصلاً استفاده نشوند. انتخاب اول اکثر ما مادربوردهای ATX هستند که معمول‌ترین ابعاد مادربورد در کامپیوترهای امروزی بوده و امکانات متنوعی در سطوح مختلف در اختیار کاربر قرار می‌دهند. اما بد نیست ابتدا لیست چیزهایی که نیاز دارید را روی کاغذ بنویسید. شاید یک مادربورد mini-ITX همچون H77N-WiFi گیگابایت نیز بتواند نیاز شما را برآورده سازد!

 


همه چیز فراهم است
از بابت امکانات H77N-WiFi را می‌توان نمونه کوچک شده‌ای از مادربورد Gigabyte Z77X-UD5H دانست. این مادربورد به انواع پورت‌ها از جمله چهار پورت USB 3.0 و دو پورت SATA III، اتصال Wi-Fi 802.11n با حداکثر سرعت انتقال اطلاعات سیصد مگابیت در ثانیه و اتصال بلوتوث نسخه چهارم مجهز است. این محصول برای اتصال Wi-Fi و بلوتوث از یک کارت جانبی Intel Centrino Wireless N 2230 بهره می‌برد و دو آنتن جانبی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

همچنین H77N-WiFi مانند برادر بزرگتر خود دارای دو پورت LAN گیگابیتی است و در ضمن از فناوری Intel Wi-Di نیز پشتیبانی می‌شود. رابط PCI-Ex16 نسل سوم و وجود دو خروجی تصویر HDMI باعث می‌شود تا این مادربورد را بتوان در امور مختلفی همچون سیستم سینمای خانگی، سیستم مخصوص بازی، سرورهای خانگی، امور اداری پیشرفته و موارد دیگر توصیه کرد.
از آنجا که این مادربورد برای اورکلاک ساخته نشده، می‌توان گفت مدار رگولاتور 1+3 فاز آن کاملاً کافی به نظر می‌رسد و در زمان تست نیز مشاهده شد که گرمای چندانی ندارد. با این حال استفاده از چیپ‌ست H77 و نوع کلاس کاری که برای این مادربورد در نظر گرفته شده، امکان استفاده از حافظه‌های سریع وجود نداشته و باید به حداکثر فرکانس کاری 1600 مگاهرتز بسنده کنید. در کل دو اسلات برای نصب حافظه به صورت دو کاناله در نظر گرفته شده و شانزده گیگابایت حافظه می‌توان روی آن نصب کرد.



:: موضوعات مرتبط: فناوری یا نانو , ,
:: برچسب‌ها: بررسی مادربورد گیگابایت GA-H77N-WiFi ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد خلفوندی
ت : سه شنبه 2 مهر 1392
.

کارت گرافیک

 

AMD تصاویر و نتایج تست جدید ترین کارت گرافیک خود را منتشر کرد و در این نتایج، مقایسه ای نیز با کارت گرافیک کمپانی رقیب، یعنی GTX Titanصورت گرفته است. پردازنده گرافیکی 28 نانومتری کارت گرافیک AMD R9 290X از نظر ابعاد، فضای بیشتری نسبت به پردازنده گرافیکی Tahiti روی بورد اشغال می کند.

 

کارت گرافیک

 

رابط حافظه 512 بیتی کارت گرافیک و فرکانس حافظه 1500 مگاهرتزی، سبب انتقال پهنای باند 384 گیگابایت در ثانیه می شود که برای هر کاربری (از جمله خودمان!) وسوسه انگیز است. همچنین تعداد هسته های گرافیکی Stream در این کارت، 2816 هسته گزارش شده است. تعداد 176 واحد TMU و 64 واحد ROP به همراه فناوری DirectX 11.2 از دیگر ویژگی های این کارت گرافیک به شمار می رود. در ادامه می توانید نتایج تست کارت گرافیک AMD R9 290X و مقایسه آن با GTX Titan، GTX 780، GTX 770 و AMD HD 7970 GHz Edition را مشاهده کنید.

 

کارت گرافیک

 

کارت گرافیک

 

کارت گرافیک

 

کارت گرافیک



:: موضوعات مرتبط: فناوری یا نانو , ,
:: برچسب‌ها: کارت گرافیک AMD R9 290X موفق به شکست GTX Titan شد + تصویر و نتایج تست ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد خلفوندی
ت : سه شنبه 2 مهر 1392
.

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی